FAQ items aan het laden...

U kunt niet aan goed personeel komen.

KandidaatU heeft al van alles geprobeerd. Een advertentie in de krant of de bode, ook op internet. Veel reacties, veel gesprekken, niemand voldeed. Uitzendbureaus en detacheringsbureaus gebeld. Die hebben kandidaten voorgesteld. Eén daarvan laten komen. Immers zonder risico? Vertrok na 2 maanden want kon elders een vaste baan krijgen. Werving- en selectiebureaus ingeschakeld. Meerdere, op no-cure-no-pay basis dus u betaalt alleen als er een goede kandidaat geleverd wordt. Binnen een dag had u van elk bureau meerdere CV’s ontvangen. Daar zat niets tussen. Een tijd niets meer gehoord. Na 4 weken kwam er toch een met een kandidaat. Deze aangenomen. U betaalde het bureau 22%, ruim 7000 euro. Na 4 maanden een aanvaring met de nieuwe werknemer. Hij meldde zich daarop ziek . Halfjaarcontract niet verlengd, werknemer ging ziek uit dienst. Garantietermijn was inmiddels voorbij. Die gold trouwens niet eens bij “ziek uit dienst”.

Wat gaat hier fout? Een advertentie in de krant of bode bereikt onvoldoende mensen. Vaak alleen de mensen die actief op zoek zijn, en weinig jongeren. Uitzend- en detacheringsbureaus putten meestal alleen uit hun bestand en zoeken niet verder. Ze bieden hun werknemers te weinig vastigheid en verdiepen zich vaak nauwelijks in uw bedrijf en in de functie. Werving- en selectiebureaus die op no-cure-no-pay basis werken weten dat ze maar een kleine kans hebben dat ze betaald zullen krijgen. De tijd die ze aan uw vacature besteden stemmen ze daarop af, en garantietermijnen zijn vaak te vaag en te kort.

Hoe doen wij het? Wij werken voor u zoals u ook voor úw klanten werkt. Op urenbasis of tegen een vaste prijs. No-cure-no-pay alleen op basis van exclusiviteit. Wij willen u, uw bedrijf, uw cultuur en de functie eerst goed leren kennen en gaan dan pas op zoek. Waarbij we “het net breed uitgooien” om alle kandidaten die voor de functie beschikbaar zijn in beeld te krijgen. Onze kosten en resultaten zijn volledig transparant. Garantievoorwaarden zijn helder en uitgebreid. Resultaat: een nieuwe werknemer die uit het goede hout gesneden is, die de functie aan kan en die past in uw organisatie. Lees hier meer.

Direct afspraak maken

Een medewerker vraagt salarisverhoging en u weet niet wat te antwoorden.

eurobriefjesHier zijn twee mogelijkheden. U valt onder een CAO en u hanteert de salarissen daarvan. U weet wel dat die aan de lage kant zijn en dat uw concurrenten soms meer betalen. Maar niet hoeveel. De bijna automatische verhogingen die de CAO voorschrijft bevallen u niets. Of u valt niet onder een CAO maar een eigen salarissysteem heeft u niet. Of het voldoet niet, vooral omdat u twijfelt of het marktconform is.

Onze oplossing. Na een gedegen analyse van uw functies (liefst met functieprofielen) en uw huidige salarissen zetten we een marktconform salarissysteem voor u op. In één overzichtelijke tabel die u zelf up-to-date kunt houden. Inclusief jeugdsalarissen en minimumlonen. Met de inschalingsnormen op een kantje A4 erbij, toegespitst op uw functies. Resultaat: u weet op elk moment aan elke medewerker uit te leggen wat hij kan verwachten.

Direct afspraak maken

Beoordelen: leidinggevenden én medewerkers voelen het als strafwerk.

baas in gesprek met medewerkerAan het eind van het jaar, vaak toch al een drukke tijd, gaan de leidinggevenden de beoordelingsgesprekken voeren. Er moet immers bepaald worden wie een salarisverhoging en/of bonus krijgt. En het is ook wel goed om minstens eens per jaar aan de medewerker te vertellen “hoe hij het doet”. Verder zou u het beoordelingsverslag wel eens nodig kunnen hebben als de medewerker ontslagen moet worden. Dus de leidinggevenden sluiten zich een tijdlang op, vullen de formulieren in, voeren de gesprekken en klaar is Kees. Resultaat: het heeft een hoop tijd gekost, een aantal ontevreden medewerkers en niemand gaat er één stap harder door lopen.

Onze aanpak levert wél gemotiveerde leidinggevenden en medewerkers op. We verdelen het ene beoordelingsgesprek in twee of drie gesprekken. Die samen ongeveer even lang zijn. Die cyclus hoeft niet gekoppeld te zijn aan het kalenderjaar, het kan ook aan het dienstjaar van de medewerker. Belangrijk is dat we de betrokkenheid van de leidinggevende bij de medewerker en diens werk sterk vergroten. Hij gaat een simpel logboek per medewerker bijhouden. Daarmee is het invullen van het beoordelingsformulier een peulenschil. De medewerker herkent in het beoordelingsgesprek de gebeurtenissen die worden genoemd en heeft daarmee concrete aanknopingspunten voor verbetering. Hij voelt ook dat zijn goede prestaties gewaardeerd worden.

Direct afspraak maken

U heeft een slecht functionerende medewerker.